Rekrutacja handlowców, sprzedawców i przedstawicieli handlowych
Jakich handlowców rekrutujemy? Sprawdź nasze specjalizacje.
Od lat prowadzimy i stale doskonalimy się w prowadzeniu skutecznych rekrutacji specjalistów ds. sprzedaży / handlowców dla: przemysłu, usług, finansów oraz szeroko pojętego sektora sprzedaży B2B.
Pytania i odpowiedzi związane z rekrutacjami handlowców
Chcesz poznać szczegóły współpracy z naszą agencją rekruterską? Sprawdź pozostałe informacje, które mogą Cię zainteresować.
Jakie usługi świadczymy w ramach rekrutacji handlowców i nie tylko?
i co sprawia, że nasza oferta rekrutacji handlowców może być NAJLEPSZA?
W działalności nasze wysiłki skupiają się na trzech głównych grupach usług:
Pierwsza to oczywiście rekrutacje - od zaplanowania, aż po skuteczną realizację. W tym obszarze odpowiadamy zarówno za klasyczne procesy (przygotowywanie profili kandydatów, publikację ogłoszeń, spotkania, weryfikacje i rekomendacje wybranych kandydatów). Jeżeli dane stanowiska są bardzo wymagające - sięgamy po także po headhunting, czyli wyspecjalizowane działania zmierzające do znalezienia i zrekrutowania pracownika o bardzo specyficznych kompetencjach.
Druga to konsultacje, które przyjmują postać audytów Działów Sprzedaży i Eksportu. Działania te są ukierunkowane na weryfikacje procesów pracy w dziale, ocenę kompetencji handlowych, weryfikację procedur oraz inne kluczowe aspekty funkcjonowania Działu Sprzedaży.
Trzecia to kompleksowa budowa procesów sprzedaży dla naszych klientów. W tym przypadku budujemy procesy sprzedaży z uwzględnieniem specyfiki firmy klienta oraz rynku na który działa.
powyższe sprawia, że jesteśmy ekspertami w rekrutacji profili handlowych!
Kto powinien skorzystać ze wsparcia przy pozyskiwaniu kandydatów do pracy w sprzedaży?
Taki krok polecamy zwłaszcza organizacjom, które spełniają 1 lub kilka z poniższych punktów.
- Szukasz kandydatów o ponadprzeciętnych kompetencjach, których zwyczajnie brakuje na rynku.
- Działasz w konkurencyjnej branży, w której każdy dobry handlowiec jest na “wagę złota”.
- Zależy Ci na czasie - musisz szybko zrekrutować specjalistę do kolejnego projektu lub obsługi ważnego klienta.
Oczywiście, to jedynie kilka argumentów “za”. Pamiętaj, że nasze usługi kierujemy do firm, które poszukują handlowców B2B do pracy w takich branżach, jak: przemysł, usługi, finanse oraz inne.
Rekrutacje handlowców i sprzedawców B2B poprzez agencję. Dlaczego warto?
Widzimy co najmniej kilka ważnych czynników, które przemawiają “za” takim podejściem do znajdywania i pozyskiwania kandydatów do pracy.
Do najważniejszych z nich należy oczywiście czas. Mówiąc konkretniej - rekrutacje w naszym wykonaniu przebiegają szybko i sprawnie. Pierwszych kandydatów na specjalistów od sprzedaży możesz otrzymać już po upływie 1 - 3 tygodni.
Kolejny ważny element to finanse, a właściwie - koszty, które ponosi Twoja organizacja. Mamy w tym ogromne doświadczenie, dzięki czemu w wielu sytuacjach rekrutacje w naszym wykonaniu są znacznie tańsze, niż te, które możesz wykonywać za pomocą własnych zasobów wewnętrznych.
Ostatni argument to po prostu skuteczność. Nasze agencja rekruterska może pochwalić się dumnym rekordem - aż 100% zamkniętych rekrutacji, co stawia nas z absolutnej czołówce firm zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Jak kształtują się ceny usług rekruterskich w sprzedaży?
Wydatki na rekrutacje efektywnych handlowców są ustalane indywidualnie i opierają się na kilku istotnych czynnikach. Pomijając wynagrodzenia oraz benefity, które musi zapewnić Twoja firma, koszty samego procesu rekrutacyjnego zależą, chociażby od:
- Branży i jej konkurencyjności (oferowanych wynagrodzeń, liczby potencjalnych osób, które spełniają kryteria, czy wreszcie - innych pracodawców).
- Profilu kandydata (doświadczenia, kompetencji, oczekiwań itp.).
Przybliżone koszty znajdują się w cenniku naszej agencji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile wyniesie rekrutacja sprzedawców do Twojej firmy - zapraszamy do kontaktu.
Jak zacząć i znaleźć idealnego przedstawiciela handlowego?
Na początku kliknij tutaj, aby przejść do formularza kontaktowego. Wypełnij wskazane pola, wyślij, a następnie czekaj na naszą odpowiedź. Skontaktujemy się tak szybko, jak to możliwe, aby omówić zapytanie. W trakcie trwania rozmowy lepiej zapoznamy się z Twoimi potrzebami, aby następnie przygotować ofertę współpracy, która idealnie wpisuje się w profil Twojej firmy. Po Twojej akceptacji - sprawnie załatwimy formalności i przejdziemy do tego, co najważniejsze - szybkiej i skutecznej rekrutacji handlowców B2B.
Standardowe etapy procesu rekrutacji:
Dokładamy wszelkich starań, by rekrutować dla naszych Klientów najlepszych kandydatów na rynku pracy. Pozwalają nam na to sprawdzone procedury, według których postępujemy.
1. Ustalenie zakresu działań
Wsłuchujemy się w potrzeby pracodawców. Oferta jest każdorazowo opracowywana w odpowiedzi na potrzeby konkretnej firmy celem przygotowania satysfakcjonujących rozwiązań. W naszą filozofię wpisane jest indywidualne podejście do każdego Klienta. W zależności od oczekiwań Klienta dobierane są odpowiednie narzędzia i metody działania.
2. Budowa Opisu Stanowiska Pracy (OSP)
Opisujemy szczegółowy profil poszukiwanego pracownika. Korzystając z naszych usług Klient może sprecyzować kompetencje, umiejętności oraz inne cechy pracownika, które są dla niego istotne. Sami również doradzamy, na co zwrócić uwagę w przypadku rekrutacji określonego profilu zawodowego.
3. Wybór kanałów dotarcia
Równocześnie korzystamy z wszystkich dostępnych źródeł dotarcia do potencjalnych kandydatów (klasyczna rekrutacja, social media, headhunting / soft headhunting, baza danych, itd.). W obecnej sytuacji na rynku pracy wykorzystywanie szerokiego wachlarza możliwości w celu dotarcia do potencjalnych kandydatów jest warunkiem koniecznym skutecznej rekrutacji.
4. Selekcja CV
Monitorujemy oraz weryfikujemy nadesłane aplikacje kandydatów i wybieramy te, które najbardziej pasują do szczegółowego profilu poszukiwanego pracownika opracowanego wraz z Klientem.
5. Weryfikacja kandydatów
Weryfikację kandydatów prowadzimy na podstawie ustrukturyzowanych wywiadów pogłębionych, wywiadów kompetencyjnych, a także testów. Korzystamy również z takich narzędzi jak indywidualnie opracowane testy kompetencji, testy językowe lub Assessment Center, itd.
6. Rekomendowanie wybranych kandydatów Klientowi.
Rekomendacje kandydatów przygotowywane są w postaci przejrzystego szablonu CV oraz opisu kompetencji oraz umiejętności.
7. Rozmowa kwalifikacyjna kandydata z Klientem.
W jaki sposób znaleźć odpowiedniego kandydata posiadającego wymagane cechy / cechy krytyczne?
Biorąc pod uwagę specyfikę sprzedaży B2B znalezienie doświadczonego specjalisty na to stanowisko często kończy się niepowodzeniem. Każdy najmniejszy czynnik może mieć kolosalne znaczenie, przez co nie jest trudno o błędne oszacowanie kompetencji aplikującego kandydata. Tu z pomocą przychodzimy my, firma WBS, która skutecznie od kilkunastu lat rekrutuje specjalistów o profilu handlowym. Doświadczenie zdobyte za pomocą przeprowadzenia setek procesów rekrutacyjnych spowodowało, że potrafimy dobrać odpowiedniego kandydata wpisującego się w zestaw oczekiwań naszego klienta. Jeśli poszukujecie Państwo ekspertów w zakresie rekrutacji na stanowiska handlowe B2B, to zapraszamy do kontaktu.
Prosimy o wysłanie zapytania.
Formularz znajduje się poniżej.