Development Center kładzie nacisk na rozpoznanie poziomu kompetencji oraz umiejętności zatrudnionych pracowników, a także wzrost ich motywacji do rozwoju w strukturach firmy. Sesje Development Center organizuje się również dla osób, względem których planuje się zmianę stanowiska pracy. Pozwala to na sprawdzenie predyspozycji do pełnienia innych funkcji w strukturach firmy, np. kierowniczych czy trenerskich. Metoda ta dostarcza informacji na temat wiedzy, umiejętności i postaw uczestników sesji oraz ich kompetencji zawodowych i osobowościowych, które są badane poprzez zastosowanie odpowiednich technik i zadań.
Korzyści dla Klienta z przeprowadzenia sesji Development Center:
- Wieloaspektowa, obiektywna i kompleksowa ocena badanych kompetencji,
- Rozpoznanie potencjału rozwojowego,
- Uzyskanie informacji na temat mocnych stron pracowników oraz obszarów wymagających poprawy,
- Uzyskanie pełnej i rzetelnej informacji zwrotnej z wyników sesji,
- Pozyskanie rzetelnego źródła informacji do podejmowania decyzji biznesowych i kadrowych.
Sesja Development Center może składać się z następujących rodzajów zadań:
- symulacyjne, grupowe, logiczne,
- testy kompetencyjne i sprawdziany wiedzy,
- prezentacje,
- dyskusje grupowe,
- odgrywanie roli,
- analiza przypadku / problemy – „case study”,
- priorytetyzowanie zadań.
Sesja Development Center może być zastosowana w trakcie:
- Oceny potencjału zawodowego zasobów ludzkich w organizacji,
- Projektowania ścieżek karier,
- Stworzenia systemu zarządzania kompetencjami i talentami,
- Audytu personalnego,
- Planowania potrzeb szkoleniowych,
- Planowania kadr rezerwowych,
- Tworzenia profesjonalnego i zmotywowanego do pracy zespołu,
- Budowania wizerunku firmy, jako pracodawcy stabilnego, inwestującego w rozwój kadry, wiarygodnego zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji.
Metoda Development Center, podobnie jak Assessment Center, daje najpełniejszy obraz kompetencji pracowników, dzięki zastosowaniu serii zadań symulacyjnych, konstrukcyjnych, indywidualnych i zespołowych.