Czemu służą targi?
Targi służą sprzedaży.
I tego będziemy się trzymać rozmawiając o uczestnictwie firm w targach branżowych i innych pokrewnych wydarzeniach o charakterze biznesowym.
Często spotykamy się z opinią, że targi „to taka impreza wizerunkowa-trzeba tam być” lub „okazja, aby się spotkać ze starymi znajomymi”. To są półprawdy, za którymi często stoi przekonanie, że nawiązywanie nowych kontaktów handlowych jest czymś wtórnym. My się z tym nie zgadzamy.
Naszym zdaniem głównymi celami targów są:
- pozyskiwanie nowych klientów (cel nadrzędny),
- utrwalanie relacji z obecnymi klientami,
- pozyskiwanie cennych informacji o rynku.
Uczestnictwo w targach krajowych lub zagranicznych to kosztowne przedsięwzięcie, które wymaga wcześniejszego przygotowania ze strony Działu Sprzedaży lub Działu Eksportu. Z doświadczenia wiemy, że uczestnictwo w targach daje możliwość powiększenia bazy nowych klientów oraz zacieśnienia współpracy z obecnymi klientami firmy. Aby tak się stało należy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań.
W jaki sposób przygotować się do targów, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał?
Kto powinien uczestniczyć w targach?
Jak pracować w trakcie targów, aby dobrze wykorzystać czas?
Z kim rozmawiać?
Jak pozyskiwać kluczowe informacje?
Na te i wiele innych pytań należy odpowiedzieć decydując się na uczestnictwo w targach.
Jeśli uważają Państwo, że Państwa firma powinna lepiej wykorzystać potencjał targów to już teraz zapraszamy do kontaktu z nami.